Werkgroep Ontwikkelingshulp Gereformeerde Kerk Nieuwe Pekela

De Werkgroep Ontwikkelingshulp Gereformeerde Kerk Nieuwe Pekela is opgericht in 1972.

De Werkgroep bestaat uit een aantal vrouwen die zich willen inzetten om goede doelen te ondersteunen. Er worden allerlei acties bedacht zoals: paasbrodenactie, rommelmarkt, kerstmarkt, bingo enz. enz. De volledige opbrengsten gaan naar de goede doelen. Ook worden er giften door gemeenteleden overgemaakt voor het goede doel. Het gaat dan altijd om projecten in 0ntwikkelingslanden en voor projecten waarbij kinderen opgevangen worden. Ook huisvesting, voedsel en onderwijs vinden zij erg belangrijk. Vanaf 2019 wordt er geld ingezameld voor “Fundacion Casas de los Suenos”.  De Werkgroep is in aanraking gekomen met deze stichting door Bart Dijkstra.