Kniepertjes voor Stichting Droomhuizen.

Sietse en Marga Heijes beginnen in de eerste week van oktober één of twee keer per week met het bakken van kniepertjes.  Dit doen ze tot aan de kerst. Niet alleen wordt het goede doel gesteund, ze zijn ook nog eens bijzonder lekker!

Eerst wordt twee kilo deeg gemaakt en na een proces van vijf uur levert dit 19 zakjes met 18 kniepertjes op die verkocht worden voor 2,50 euro per zakje. De ingrediënten worden met zorg aangeschaft (vaak in Duitsland) voor eigen kosten. De verkoopopbrengst gaat dus volledig naar het goede doel.

Sietse en Marga hebben aan de wieg gestaan van de “werkgroep”, een groep vrijwilligers van de gereformeerde kerk in Nieuwe Pekela, die jaarlijks vele duizenden euro’s inzamelen voor verschillende goede doelen.  Vanaf 2019 heeft de werkgroep diverse acties georganiseerd voor Stichting Droomhuizen Colombia. Door de corona konden veel acties dit jaar niet doorgaan. Sietse en Marga, inmiddels 80 + ers, zijn in hun keuken samen als een team doorgegaan met het bakken van de kniepertjes. Daarnaast worden ook nog arretjescakes gemaakt voor de verkoop.

Nadat op zondagavond de tafel in de keuken klaar wordt gemaakt gaan ze iedere maandagmorgen en vaak ook op donderdag achter de bakijzers zitten “voor onze kinderen in Bogota”.  De oud rijschoolhouder heeft in zijn jeugd de opleiding voor bakker gedaan. “Nu ben ik toch nog aan het bakken, de cirkel is rond”.

Een geweldig initiatief waarvoor we veel waardering hebben. Hartelijk dank voor jullie inzet!